Jak vybrat plášť na kolo

Nákup pláště, je dobrá příležitost, jak přizpůsobit jízdní vlastnosti kola vašim potřebám, proto je dobré, si před nákupem zjistit co nejvíce informací a nepromarnit příležitost, kterou nám dává výběr správného pláště na kolo.
Spousta lidí si kupuje stejný rozměr pláště jako už má jen proto, že nevyzná v číslech na plášti, přijdou do obchodu a je jim vpodstatě jedno jaký plášť si koupí, hlavně aby na něm bylo napsáno přesně to samé číslo jako na plášti který mění, ale to je velká škoda, protože právě změna rozměru pláště může být přesně to, co vám zpříjemní jízdu a zlepší jízdní vlastnosti kola.
Dejte nám pět minut svého času, po přečtení tohoto článku zjistíte, že záplavy čísel, pomlček a lomítek na plášti není třeba se bát 🙂
Na plášti je spousta čísel, ale všechen zmatek je způsoben hlavně tím, že je jeden rozměr je vždy uveden dvakrát. až uveden třikrát.
Krásně to jde vidět v tabulce, kterou najdete níže.
Jakmile dokážete tyto tři způsoby označování velikosti pláště rozlišit, čísla na plášti ztratí svou tajemnost a vám bude podle nápisu jasné, jaký plášť máte v ruce.

Pojďme se tedy napřed podívat na jednotlivé normy značení.
Normy jsou tři. U horských kol se používají palce, u silničních a trekových se používá francouzské značení a jen jedna norma vládne všem a vnesla pořádek do rychle rostoucího chaosu.
Jde o normu ISO5775, která vznikla ze značení jenž vytvořila
The European Tyre and Rim Technical Organisation s trochu krkolomnou zkratkou ETRTO

Značení plášťů v mm podle ETRTO

ETRTO je nejnovější a nejpřesnější způsob značení plášťů jízdních kol, která se používá i pro značení ráfků.
První číslo udává šířku pláště, druhé číslo vnitřní průměr patky pláště v místě kde dosedá na ráfek v mm.
Zatím co u rozpoznání rozměru
v palcích, nebo pomocí francouzské normy může občas dojít k nepřesnostem, protože například hodnota průměru 26″ se udává u plášťů které mají podle ETRTO 559, 571 a 590 mm to jsou tři navzájem nekompatibilní průměry, ale označení 26 “ vám to na první pohled neřekne.
U ETRTO máte jistotu, že plášť u kterého je uvedeno číslo 559 má průměr 559 mm. 

Výhody značení plášťů podle ETRTO

  • Jednoznačnost jedno číslo pro každý rozměr pláště
  • Univerzálnost. Pro všechna kola má značení etrto číselné vyjádření, což se nedá říct u francouzské normy ani u značení plášťů v palcích
  • Jednoduchost prostě šířka a průměr v milimetrech, žádná věda.

Značení plášťů v palcích

Používá se především u horských kol, někdy jej najdeme i na trekových pláštích. Většinou se udávají dvě čísla, v některých případech tři. 
První vyjadřuje vnější průměr nafouknutého pláště v palcích. Jde tedy o velmi zevrubnou hodnotu. Druhé číslo udává šířku pláště v palcích a když jsou u tohoto značení čísla tři, tak třetí značí výšku nafouknutého pláště. 
Palce jsou docela zevrubná hodnota pro určování délky a proto dochází k tomu, že každá značka vyjadřuje . 
Například maxxis 26×2.1 je jinak široký než continental 26×2.1 v praxi to moc nevadí, protože se nejedná o velké rozdíly v šířce, ale podle ETRTO známe tuto hodnotu přesně.

Značení plášťů podle francouzské normy

 Francouzská norma je o něco novější než značení v palcích, vznikla právě kvůli požadavku na vyšší přesnost.
První číslo označuje přibližný vnější průměr nafouknutého pláště v milimetrech.
(Tohle bylo důležité zejména v dobách kdy se používaly brzdy které nebrzdily o ráfek, ale brzdová botka brzdila třením o  běhoun pláště.)
Druhé číslo značí stejně jako ETRTO, šířku pláště v mm a písmeno za číslem značí průměr patky pláště ve stejném místě jako u ETRTO v milimetrech, ale bohužel toto písmeno nevyjadřuje vždy stejnou hodnotu.  Záleží na celém označení pláště.
Pro vytvoření lepší představy se podívejte do tabulky níže.

Rozměry plášťů

26 palců ETRTO Francouzsky
26 x 3⁄4 20-559
26x0,9 23-559
26 x 7⁄8
26x1,0 25-559
26x1,10 28-559
26x1,20 30-559
26x1,25 32-559
26x1,35 35-559
26x1,40 37-559
26 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8
26x1,50 40-559
26x1,60 42-559
26x1,625 44-559
26x1 3/8 47-571 650x47C
26x1 1/2x1 3/8 37-584 650x37B
26x1 1/2x1 5/8 44-584 650x44B
26x1 3/8 37-590 650x37A
26x1 5/8 42-590 650x42A
26x1,75 44-559
26x1,75 47-559
26x1,8
26x1,85
26x1,9 48-559
26x2,0 50-559
26x1,9
26x1,95
26x2,1 54-559
26x1,95
26x2,125
26x2,2 55-559
26x2,25 57-559
26x2,125
26x2,2
26x2,3 57-559
26x2,2,35 60-559
26x2,4 60-559
26x2,4 62-559
26x2,5 62-559
26x2,6 65-559
26x3,0 75-559
26x3,7 59-559
26x4,0 100-559
26x4,5 115-559
26x4,8 120-559
27,5 palce ETRTO Francouzsky
26x1 1/8x1 1/2 28-584 650x28B
650x32B32-584 650x32B
27,5x1,35 35-584 650B
26 x 1 3⁄8 x 1 1⁄2
27.5 x 1.40 37-584 650B
26 x 1 1⁄2 x 1 3⁄8 650 x 35B
27.5 x 1.50 40-584 650B
26 x 1 5⁄8 x 1 1⁄2 650 x 38B
27.5 x 1.65 44-584 650B
26 x 1 5⁄8 x 1 2⁄2 650 x 42B
27.5 x 1.75 47-584 650B
27.5 x 2.00 50-584
27.5 x 2.10 54-584 650B
26 x 1 ½ x 2
27.5 x 2.25 57-584 650B
27.5 x 2.35 60-584 650B
27.5 x 2.40 62-584 650B
27.5 x 2.50 64-584
27.5 x 2.60 65-584
27.5 x 2.75 70-584 650B
27.5 x 2.90 74-584 650B
27.5 x 3.00 75-584 650B
28 palců ETRTO Francouzsky
28 x ¾ 18-622 700 x 18C
19-622 700 x 19C
700 x 19
28 x ¾ 20-622 700 x 20C
28 x 7⁄8 22-622 700 x 22C
700 x 22
28 x 0.90 23-622 700 x 23C
28 x 7⁄8
24-622 700 x 24C
28 x 1.00 25-622 700 x 25C
28 x 1 1⁄16
26-622 700 x 26C
28 x 1.10 28-622 700 x 28C
28 x 1 5⁄8 x 1 1⁄8
28 x 1.20 30-622 700 x 30C
28 x 1.25 32-622 700 x 32C
28 x 1 5⁄8 x 1 ¼
28 x 1.30 33-622 700 x 33C
28 x 1.35 35-622 700 x 35C
28 x 1.40 37-622 700 x 35C
28 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8
28 x 1.50 40-622 700 x 38C
28 x 1 5⁄8 x 1 ½
28 x 1.60 42-622 700 x 40C
28 x 1.625 44-622 700 x 42C
28 x 1.75 47-622 700 x 45C
28 x 2.00 50-622
29 x 2.00
28 x 1.90
55-622 28 x 2.15 55-622
29 x 2.15
28 x 2.35 60-622
29 x 2.35
28 x 1 ½ x 1 1⁄8 32-635 770 x 28B
700 x 28B
700B Course
28 x 1 ½ 40-635 700 x 38B
28 x 1 ½ x 1 5⁄8 700B Standard
28 x 1 5⁄8 x 1 ½ 44-635 700 x 42B
28 x 1 5⁄8 x 1 ½ 28-642 700 x 28A
28 x 1 3⁄8 37-642 700 x 35A
29 palců ETRTO Francouzsky
29 x 2.00 50-622
28 x 2.00
29 x 2.10 54-622
29 x 2.15 55-622
29 x 2.25 57-622
29 x 2.35 60-622
29 x 2.40 60-622
29 x 2.60 65-622
29 x 3.00 75-622
Dětská kola, koloběžky a kočárky
12 palců ETRTO Francouzsky
12 x 1.75 47-203
12 ½ x 1.75
12 ½ x 1.90
12 x 2.00 50-203
12 x 1.95 54-203
12 ½ x 2 ¼ 57-203
12 ½ x 2 ¼ 62-203
14 x 1.75 47-254
14 x 1.90
14 x 2.00 50-254
14 x 1 ½ 40-279 350 x 38B
14 x 1 3⁄8 37-288 350 x 35A
14 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8
14 x 1 5⁄8 40-288 350 x 38A
14 x 1 5⁄8 x 1 3⁄8 44-288 350 x 42A
14 x 1.75 47-288
14 x 1 ¼ 32-298 350 x 32A
40-305 16 x 1.50 40-305
16 x 1.75 47-305
16 x 1.90
16 x 2.00 50-305
16 x 1.95 54-305
16 x 2.00
16 x 2.125 57-305
16 x 1 ½ 40-330 400 x 38B
28-340 400 x 30A
16 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 32-340 400 x 32A
16 x 1 3⁄8 37-340 400 x 35A
16 x 1 5⁄8 44-340
16 x 1 1⁄8 28-349
16 x 1.20 30-349
16 x 1 ¼ 32-349
16 x 1.25
16 x 1.35 35-349
16 x 1 3⁄8 37-349
17 palců ETRTO Francouzsky
17 x 1 ¼ 32-357
17 x 1 ¼ 32-369
18 palců ETRTO Francouzsky
18 x 1 1⁄8 28-355
18 x 1.25 32-355
18 x 1.35 35-355
18 x 1.50 40-355
18 x 1.60 42-355
18 x 1.75 47-355
18 x 1.90
18 x 2.00 50-355
18 x 1 ½ 37-387
18 x 1 1⁄8 28-390 450 x 28A
18 x 1 3⁄8 37-390 450 x 35A
55-390 450 x 55A
57-390 450 x 55A
37-400 18 x 1 3⁄8
20 palců ETRTO Francouzsky
20 x 2 x 1 ¾ 54-400
20 x 0.90 23-406
20 x 1.00 25-406
20 x 1.10 28-406
20 x 1 1⁄8
20 x 1.25 32-406
20 x 1.35 35-406
20 x 1.40 37-406
20 x 1 3⁄8
20 x 1.50 40-406
20 x 1.60 42-406
20 x 1.50 44-406
20 x 1.625 44-406
20 x 1.75 47-406
20 x 1.90 47-406
20 x 2.00 50-406
20 x 2.10 54-406
20 x 2.00
20 x 2.15 55-406
20 x 2.25 57-406
20 x 2.125
20 x 2.35 60-406
20 x 2.00 54-428
20 x 1 ½ 40-432
20 x 1 3⁄8 37-438
20 x 1 3⁄8 x 1 ½ 40-438
28-440 500 x 28A
37-440 500 x 35A
20 x 1 ½ NL 40-440 500 x 38A
20 x 0.90 23-451
20 x 7⁄8
20 x 1.00 25-451
20 x 1 1⁄8 28-451
20 x 1 3⁄8 B.S. 37-451
22 palců ETRTO Francouzsky
22 x 1.75 44-457
44-484 22 x 1 5⁄8 x 1 ½ 44-484
22 x 1.00 25-489
37-489 22 x 1 3⁄8 NL 37-489
22 x 1 3⁄8 x 1 ½ 40-489
22 x 2.00 50-489
28-490 550 x 28A
22 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 32-490 550 x 32A
22 x 1 3⁄8 37-490 550 x 35A
22 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 47-498
22 x 1.00 B.S. 25-501
22 x 1 ¼ 32-501
22 x 1 3⁄8 37-501
24 palců ETRTO Francouzská
24 x 1.50 40-507
24 x 1.625 44-507
24 x 1.75
24 x 1.75 47-507
24 x 1.85
24 x 1.90
24 x 2.00 50-507
24 x 1.90
24 x 2.125
24 x 2.10 54-507
24 x 2.15 55-507
24 x 2.25 57-507
24 x 2.125
24 x 2.35 60-507
24 x 2.40 62-507
24 x 0.90 23-520
24 x 7⁄8
24 x 1 5⁄8 x 1 1⁄2 44-531
24 x 1 ½ 40-534
24 x ¾ 20-540
24 x 0.90 23-540
24 x 7⁄8
24 x 1.00 25-540
24 x 1.20 30-540
24 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 32-540
24 x 1 3⁄8 37-540
24 x 1 3⁄8 x 1 1⁄2 40-540
22-541
25-541 600 x 25A
28-541 600 x 28A
24 x 1 3⁄8 x 1 1⁄4 NL 32-541 600 x 32A
37-541 600 x 35A

Složení pláště na kolo

Vyrobit plášť na jízdní kolo je velká věda, především přesné složení běhounu pláště je přísně střeženým tajemstvím každé značky, která se výrobě plášťů věnuje.
Každý plášť se skládá ze tří základních částí

  • Běhounu vyrobeného ze směsi přírodního a syntetického kaučuku , plniva, změkčovadel a dalších které zajišťují co nejlepší vlastnosti
  • Ochranné vrstvy která je umístěna především pod běhounem pneumatiky a má za úkol chránit plášť proti propíchnutí.
  • Kostra je vyrobená z tkaniny o různé hustotě.
  • Bočnice je název pro část pláště, která se nachází mezi patkou a běhounem.
    na horských kolech bývá často vyztužena kvůli vyšší odolnosti.
  • Patka se nachází po obvodu pláště, je to místo které se při nafouknutí zahákne v ráfku a drží plášť na svém místě. Proto je její rozměr v mm důležitý pro nalezení kompatibilního ráfku.

Malá hustota vláken
(Nízké TPI)

Kostra pláště s nízkým TPI

Velká hustota vláken
(Vysoké TPI)

Co je to TPI

Zkratka TPI Pochází z anglického názvu Threads Per Inch to v překladu znamená hustotu vláken na palec.
Používá se také zkratka EPI Ends Per Inch, která značí stejnou vlastnost, tedy to, jak hustá je tkanina ze které je vyrobena kostra pláště

Kromě toho, že kostra drží plášť pohromadě, má hustota vláken ze kterých je vyrobena velký vliv na tak důležité vlastnosti, jako je valivý odpor, přilnavost, hmotnost a pohodlí které plášť poskytuje.
Obecně se dá říci, že čím vyšší hustota vláken, tím lépe. Tkanina s vysokou hustotou má vlákna jemnější,  je tenčí, lehčí a lépe kopíruje terén.
Vyznačuje se také vyšší odolností proti defektu, ale vše má své meze.
Kolem 100-120 TPI začíná hranice, kde má sice hustota vláken příznivý vliv na nízký valivý odpor, hmotnost a akceleraci, ale tak hustě tkaná vlákna už jsou opravdu hodně jemná a to má za následek nižší odolnost pláště.
Dobrým řešením, jak zachovat odolnost a zároveň dosáhnout vyvážených jízdních vlastností, je složení kostry pláště z více vrstev, jako to dělá například continental.
Jiný přístup má Schwalbe, který razí strategii jedné vrstvy.
Zatím co Continental vyrábí většinu pláštů pomocí tří vrstev z pletetniny s hustotou 60 TPI Schwalbe pláště ve stejné cenové kategorii vyrábí z jedné vrstvy 67 TPI.
Samozřejmě záleží vždy na 
konkrétním plášti…
Je důležité vědět co tato hodnota na plášti znamená, ale bylo by chybou vybírat plášť jen podle toho jak vysoké má TPI.
Vždy záleží na tom, jak dobře je plášť vyroben jako celek a TPI je jen jeden z dílků skládačky, i když je velice lákavé se řídit podle této jasně dané důležité hodnoty, určitě to není správná cesta.
Rozhodně nám ale hodně napoví. 
Například:
Pokud je pro vás rychlost a nízká hmotnost na prvním místě, sáhnete po jedné vrstvě 67 s hustotou TPI, pokud chcete více jezdit a méně řešit problémy s pláštěm, doporučujeme vícevrstvé pláště s vysokou hustotou jednotlivých vrstev. Např 3 x 60TPI.

Kevlarová vs drátová patka

Patka pláště je pevné místo po obvodu pláště vyplněná drátem nebo kevlarem, které má za úkol držet plášť po nafouknutí na svém místě. 
Rozlyšujeme dva druhy.

  1. Drátová – Patka je vyrobena z ocelového drátu, nebo svazku drátů které jsou instalovány po celém obvodu pláště. 
    Drátová patka je tuhá a má vyšší hmotnost. Díky drátu, který je uvnitř patky se plášť nedá složit. Drátová patka je starší a levnější technologie. 
  2. Kevlarová – Místo drátu má tento typ pláště uvnitř patky  kevlarová vlákna. Ta jsou výrazně lehčí než ocelové dráty a díky jejich poddajnosti lze plášť snadno složit.
     To je výhoda, když si z nějakého důvodu potřebujete vzít náhradní plášť do batohu. 
    Protože je obvodová hmotnost všech rotačních součástí na kole velmi důležitá,  a úspora hmotnosti proti plášti s drátovou patkou je značná (50-90g) , kevlarová patka se často používá u vyšších modelů s lepší směsí.
    Kromě úspory hmotnosti , nemá velký vliv na jízdní vlastnosti. Nevýhodou je vyšší cena.

Směs pláště

Pro všechny firmy zabývající se výrobou plášťů je hledání nejlepší receptury pro výrobu směsi ze které je vyroben běhoun velká výzva. 
Musí totiž splňovat velmi protichůdné požadavky. 
Měl by mít dlouhou životnost, vysokou přilnavost a nízký valivý odpor. Jenže nízký valivý odpor poskytne tvrdá směs která má dlouhou životnost, ale cenou za to je horší přilnavost. Naopak měkká směsperfektní přilnavost, ale  nižší životnost a vyšší valivý odpor.
Proto je velmi těžké najít ideální směs. Vždy je to trojúhelník těchto vlastností, který musí být nějak vyvážen.

Šířka pláště na kolo

Když srovnáme valivý odpor širokého a úzkého pláště nafouknutého na stejný tlak, zjistíme že širší plášť se lépe odvaluje. 
Je to způsobeno tvarem plochy, která se dotýká terénu.
Úzký i široký plášť mají stejnou styčnou plochu, ale užší plášť ji má v podélném směru delší než široký plášť.
Díky tomu má užší plášť větší odpor při srovnání se širším, který má styčnou plochu sice stejně velkou, ale podélně kratší. 
V reálném prostředí dovolují široké pláště použití nižších tlaků, tím dovolují plášti lépe kopírovat terén a výrazně zlepšují komfort, přilnavost a schopnost cyklisty kontrolovat kolo. 
U horských kol se používají pláště s průměrem 26, 27,5,  nebo 29″ (559 mm, 584 mm, 622 mm) a jejich šířka se pohybuje od 1,75″ (47 mm podle ETRTO) až po 2,6″ (65 mm ETRTO)  
Pro výlety po polních a lesních cestách, cestách do práce a pro nákupy, je vhodné vybrat plášť  kolem 2,2″ důvodem je lepší akcelerace díky nižší obvodové hmotnosti, což je pro častý pohyb na cyklostezkách a šotolinových cestách výhodné.
 Jestli vám přijde každý kus těžkého terénu který objedete po šotolině jako ztracená příležitost, ale zároveň na kole při hledání ztracených cestiček v lese ujedete spousty kilometrů, budete nejčastěji volit pláště široké 2,2-2,4″ (55-60 mm) 
Je vám j
edno jak se dostanete na kopec a hlavní je pro vás jízda směrem dolů? 
Pak můžete vyzkoušet tak velkou šířku jakou seženete. Dnes jsou na trhu pláště až  2,8″. 

šířka pláště

šířka ráfku vs šířka pláště

Jasným trendem, je postupné zvětšování šířky plášťů. 
Tomu napomáhá konstrukce nových kol, které mají delší osy na klikách i na kolech tzv. boost osy, díky kterým je v rámu více prostoru pro široký plášť.
Při přechodu na větší šířku pláště, je také nutné podívat na to, jak široký máte na kole ráfek aby jste se přesvědčili, jestli je šířka vašeho ráfku vhodná pro šířku pláště kterou chcete vyzkoušet.
Šířku najdete napsanou na ráfku ve formátu ETRTO. (šířka x průměr v mm)

Šířka pláště šířka ráfku
mm Palce 13 mm 15 mm 17 mm 18 mm 20 mm 23 mm 25 mm 28 mm 33 mm 39 mm 51 mm 66 mm
20 mm 0,8" vhodný vhodný vhodný vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
23 mm 0,9" vhodný vhodný ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
25 mm 1" vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
28 mm 1,1" nevhodný vhodný vhodný ideální ideální nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
32 mm 1,25" nevhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
34 mm 1,35" nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální ideální nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
36 mm 1,40" nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
38 mm 1,50" nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
41 mm 1,60" nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
43 mm 1,70" nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální ideální nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
47 mm 1,85" nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
50 mm 1,95" nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
52 mm 2,05" nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný
53 mm 2,1" nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný
56 mm 2,2" nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný nevhodný
60 mm 2,35" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný vhodný nevhodný nevhodný
64 mm 2,5" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný
66 mm 2,6" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný
69 mm 2,7" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný nevhodný nevhodný
71 mm 2,8" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální nevhodný nevhodný
74 mm 2,9 nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální nevhodný nevhodný
76 mm 3,0 nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální vhodný nevhodný
81 mm 3,2" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální vhodný
89 mm 3,5" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný vhodný ideální vhodný
102 mm 4,0" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální ideální
107 mm 4,2" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný vhodný ideální
114 mm 4,5" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný vhodný ideální
122 mm 4,8" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný ideální
127 mm 5,0" nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný nevhodný ideální

Klikni pro zobrazení obsahu

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *